Je kent ze vast wel. Die medewerker die er keihard voor gaat.
De knallers. Niks is ze te veel. Ze gaan maar door. Ze lijken heel gepassioneerd in wat ze doen en als leidinggevende wil je er wel honderd van. Niks aan het handje.
En dan ineens.
BAM: Zo’n medewerker valt om.
Verwarring alom. Hoe heeft dat nu kunnen gebeuren?
Passie en gedrevenheid om te leren en beter te worden is prachtig.
Maar waak er als leidinggevende voor dat je medewerkers wel datgene blijven doen wat ze echt graag doen. Dat ze bezig blijven met hun passie
Vraag jezelf regelmatig af waarom jouw medewerkers doen wat ze doen.
Doen ze het omdat ze het zelf leuk vinden en er beter in willen worden?
Of doen ze het vooral omdat ze zich willen bewijzen aan een ander?
En misschien wel aan jou?
Stimuleer het eerste en spreek je vertrouwen in hen uit.
Dan worden ze beter.
Waak voor het laatste.
Dan worden ze ‘ziek’.
Blijf hier scherp op.
Uiteindelijk voor iedereen beter.
Oja. En waarom ben jij ooit leiding gaan geven?
Groet,
Linda